People follow trends set by world-class fashion designers when it comes to fashion. We believe in those experts. Many of us follow their advice. What about color trends? Are there also experts in this field? Some organizations are behind some colors that are used in so many products: toys, clothes, jewelry, cars, you name it! Next the colors disappear only to be replaced by another set of colors. These groups have big say in the in and out of colors every year.
The Color Marketing Group, the Color Association, and Pantone
These are, among others, three big names in the world of colors. Every year each of the groups holds several meetings attended by their experts from around the world. Prior to the meetings, their color experts have gathered information about predicted color trends for the following year in automotive, interior design, fashion, and other industries. They get the information by paying attention to sources of inspiration such as store displays, street fashion, and the media. They also take into account influences from the economy, the environment, politics, sports, demographics, social issue, technology and cultural events. Then they meet to compare their findings and finally decide the direction of color trends. Then they publish their color forecast.
Why Color Forecasting
A reliable color trend information is needed by industries-ranging from fashion, paints, and consumer goods to industrial design, textiles, plastics, and also services to guide them in planning their future product/services and also to capture consumers attention as well as to influences purchase decisions. The industries are willing to pay the experts big money for the valuable information.
Color Stability and Uniformity
Besides predicting color trends, Pantone also sells its world-renown color guides for industries. It produces a system for identifying, matching and communicating colors to solve the problems associated with producing accurate color. Imagine if a businessman sells a type of red leather bags. And his bags are sold out, and he wants more of these bags, in exactly the same color. So he orders three different people to make the bags. Chances are, they'll produce the bags in different shades of red-either lighter or darker than the desired red. Colors should be standardized to avoid this mistake. That's why Pantone sets the standard language for accurate color communication from designer to manufacturer, to retailer to costumer, across a variety of industries. Take "Pantone Matching System" for example. It's a book standardized color in fan format. By agreeing on a certain hue of red on the Pantone book, accurate color can be produced by anyone anywhere on this planet. In other words, we need to be able to spread the language of colors. Even in the realm of colors, we can't escape the control of the color czars!
Orang-orang mengikuti tren yang ditetapkan oleh kelas dunia fashion desainer ketika datang ke fashion. Kami percaya pada mereka ahli. Banyak dari kita mengikuti saran mereka. Bagaimana dengan tren warna? Apakah ada juga ahli dalam bidang ini? Beberapa organisasi berada di balik beberapa warna yang digunakan di begitu banyak produk: mainan, pakaian, perhiasan, mobil, Anda nama itu! Berikutnya warna menghilang hanya untuk digantikan oleh satu set warna. Kelompok-kelompok ini telah katakan besar di dalam dan keluar dari warna setiap tahun.
Warna Pemasaran Grup, Asosiasi Warna, dan Pantone
Ini adalah, antara lain, tiga nama besar dalam dunia warna. Setiap tahun masing-masing kelompok memegang beberapa pertemuan dihadiri oleh para ahli mereka dari seluruh dunia. Sebelum pertemuan, para ahli warna mereka telah mengumpulkan informasi tentang tren warna diprediksi untuk tahun berikutnya di otomotif, desain interior, fashion, dan industri lainnya. Mereka mendapatkan informasi dengan memperhatikan sumber inspirasi seperti display toko, street fashion, dan media. Mereka juga memperhitungkan pengaruh account dari ekonomi, lingkungan, politik, olahraga, demografi, masalah sosial, teknologi dan acara budaya. Kemudian mereka bertemu untuk membandingkan temuan mereka dan akhirnya menentukan arah tren warna. Kemudian mereka mempublikasikan perkiraan warna mereka.
Mengapa Peramalan Warna
Sebuah informasi warna yang dapat diandalkan tren yang dibutuhkan oleh industri-mulai dari fashion, cat, dan barang-barang konsumen untuk desain industri, tekstil, plastik, dan juga layanan untuk memandu mereka dalam perencanaan produk masa depan mereka / jasa dan juga untuk menangkap perhatian konsumen serta mempengaruhi keputusan pembelian. Industri bersedia membayar uang besar ahli untuk informasi yang berharga.
Warna Stabilitas dan Keseragaman
Selain memprediksi tren warna, Pantone juga menjual terkenal di dunia yang panduan warna untuk industri. Ini menghasilkan suatu sistem untuk mengidentifikasi, pencocokan warna dan berkomunikasi untuk memecahkan masalah yang terkait dengan memproduksi warna yang akurat. Bayangkan jika seorang pengusaha menjual jenis tas kulit merah. Dan tas itu sudah habis terjual, dan dia ingin lebih dari tas, persis dengan warna yang sama. Jadi dia memerintahkan tiga orang yang berbeda untuk membuat tas. Kemungkinannya adalah, mereka akan memproduksi tas dalam berbagai nuansa merah-baik terang atau lebih gelap daripada merah yang diinginkan. Warna harus distandardisasi untuk menghindari kesalahan ini. Itu sebabnya Pantone menetapkan bahasa standar untuk komunikasi warna yang akurat dari desainer ke produsen, untuk pengecer ke konsumen, di berbagai industri. Ambil "Sistem Pencocokan Pantone" misalnya. Ini warna standar dalam format buku kipas. Dengan menyetujui rona merah tertentu pada buku Pantone, warna yang akurat dapat diproduksi oleh siapa saja di mana saja di planet ini. Dengan kata lain, kita harus mampu menyebarkan bahasa warna. Bahkan dalam bidang warna, kita tidak bisa lepas kontrol dari tsar warna!
Tidak ada komentar:
Posting Komentar